All Categories
Featured
Table of Contents
De schade die de ondernemers kunnen oplopen bestaat dus uit het waardeloos worden van de vergunning en is vanzelfsprekend afhankelijk van het bedrag dat voor de vergunning is betaald - taxi stein. Zonder de fiscale faciliteit zouden de taxi-ondernemers op grond van goed koopmansgebruik verplicht zijn de vergunning pas per 31-12-2001 af te waarderen tot nihil
Aldus ontstaat voor de betrokken ondernemers een rentevoordeel. Zij krijgen immers hun belasting nu eerder terug dan wanneer de waardedaling pas per 31-12-2001 in aanmerking genomen zou zijn. Dit rentevoordeel beperkt enigszins de schade die optreedt door de waardedaling van de vergunningen. Ondernemers die een mager bedrijfsresultaat hebben gehad, zullen door de afschrijving fiscaal verlies lijden.
Het rentevoordeel bij deze ondernemers zou hierdoor lager kunnen zijn omdat zij slechts een deel van de waardedaling van de vergunning naar voren kunnen halen - taxi ermelo. In de situatie echter dat sprake is van winsten in de jaren voorafgaand aan 1998 kunnen de door de afschrijving ontstane verliezen worden «teruggewenteld» naar en dus verrekend met de winsten over de drie aan 1998 voorafgaande jaren
De leden van de fractie van Groen, Links merkten ten slotte op dat onduidelijkheid bestaat over de ernst van de goodwill-problematiek. antalya airport taxi. Zou inzicht kunnen worden gegeven in hoeveel mensen dit betreft? Hoeveel mensen hebben inmiddels gebruik gemaakt van de fiscale voorzieningen die zijn getroffen? Er is inderdaad nog geen duidelijkheid te geven over de ernst van de goodwill-problematiek
De eerste mogelijkheid deze afschrijving tot uitdrukking te brengen is derhalve de aangifte Inkomstenbelasting 1998. Ondernemers vragen doorgaans uitstel voor indiening van hun aangifte en leveren deze niet reeds in per 1 april (taxi budget). De aangiftes inkomstenbelasting 1998 van de ondernemers komen thans geleidelijk bij de Belastingdienst binnen - taxi Kapellen. De vraag hoeveel taxi-ondernemers van de fiscale faciliteit gebruik zullen maken kan dus pas over enige tijd worden beantwoord
De gevraagde gegevens zijn niet geautomatiseerd voorhanden. Overigens hoeft het aantal mensen dat gebruik zal gaan maken van de fiscale maatregel niet precies gelijk te zijn aan het aantal mensen dat deze problematiek ondervindt. taxi rijswijk. De Stichting Sanering Taxibranche Rotterdam heeft een regeling waarbij nieuwe ondernemers bereid zouden moeten zijn bij te dragen aan de saneringsuitkeringen aan voormalige ondernemers
Zij stellen dat het toch waarschijnlijk is dat bij vrije toetreding tot de markt betalingen voor goodwill van de baan zullen zijn - taxi drachten. Zij vragen of ook buitenlanders uit een EU-lidstaat die voldoen aan bepaalde eisen in de toekomst een taxibedrijf kunnen beginnen. In hoeverre zal de mate van liberalisatie in zon lidstaat daarbij een rol kunnen spelen? In Rotterdam hebben een aantal taxiondernemers zelf een uitkeringsregeling opgesteld
Een sanering avant la lettre. Het blijkt dus dat de ondernemingen al zelf met oplossingen bezig zijn. schiphol taxi tilburg. Het betalen van hoge vergoedingen voor het verkrijgen van een taxivergunning is ongewenst en zal na invoering van de wet tot het verleden gaan behoren. De betaling van goodwill voor kwalitatief goede ondernemingen zal daarmee de proporties aannemen die we ook in andere bedrijfstakken zien en zullen veeleer gebaseerd zijn op de waarde van de onderneming, niet op de waarde van de vergunning
Het Rotterdamse model is in dat verband eerder door mij in positieve zin genoemd om aan te geven dat de branche in staat is om zelf met goede initiatieven te komen op dit gebied - finish taxi. Ik zie geen reden waarom nieuwkomers niet bereid zouden zijn om te investeren in regelingen die tot een goede pensioenopbouw leiden
In beginsel kan iedere ondernemer die voldoet aan de gestelde eisen zich vestigen als taxi-ondernemer - taxi hoogvliet. Indien een ondernemer niet in Nederland is gevestigd, maar toch in Nederland taxivervoer wil verrichten, dient hij een bewijs van toelating te hebben, die hij krijgt indien hem in het land van vestiging een taxivergunning is verleend
De mate van liberalisering van het beroep van taxi-ondernemer in het land van herkomst is daarop niet van invloed. Eventueel in het buitenland behaalde diploma’s kunnen in Nederland getoetst worden op gelijkwaardigheid (taxi oost steenwijk). De leden van de Pvd, A-fractie vragen zich af of het waar is dat de Stichting Sanering Taxibranche in Rotterdam inmiddels een verzoek om schadeloosstelling heeft ingediend en hoe ik daarop denk te reageren
Het verzoek zal niet worden ingewilligd om de volgende reden. De Stichting Sanering Taxibranche te Rotterdam heeft in 1993 een saneringsplan opgesteld. Wezenlijk onderdeel van dit plan is dat de in 1993 bestaande groep taxi-ondernemers bij hun bedrijfsbeëindiging een redelijke schadevergoeding ontvangen (de saneringsuitkering). Deze uitkeringen worden gefinancierd uit de saneringsbijdragen van zowel de oude groep ondernemers als vooral van de nieuwe toetreders.
In november 1995 is het plan met vertegenwoordigers van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besproken (taxi 12 personen). In ieder geval vanaf 1995 hebben de taxiondernemers er volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat echter rekening mee moeten houden dat er meer marktwerking zou komen in de taxibranche. De maatregelen die het wetsvoorstel invoert waren vanaf dat moment reeds voorzienbaar
Ook bij de bepaling van de voor taxibedrijven te betalen goodwill hebben de ondernemers rekening kunnen houden met de grote kans op veranderingen in de markt. Indien zij dat niet hebben gedaan en excessieve investeringen hebben gedaan, behoort dat tot hun ondernemersrisico. De taxibedrijven konden verwachten dat de in verregaande mate beschermde marktpositie zou veranderen.
Ongeacht de uitkomsten van deze bespreking zal een bevredigende regeling voor de herinrichting van de taxistandplaatsen niet leiden tot uitstel van de invoering van de wet. Ik heb al een eerste financiële stimulans gegeven met de voorgenomen aanpassing van de Regeling De Boer - fake taxi sticker. Binnenkort zijn alle stationslocaties in de vier grote steden op de schop, waarbij de herinrichting van de taxistandplaats ook aan de orde komt
Er wordt thans een structurele oplossing voor de andere standplaatsen verkend. taxi company. Taxi ekeren. Voor 1 januari 2000 stuur ik een brief aan de Tweede Kamer waarin ik een beeld geef van de stand van zaken en een vooruitzicht biedt op de (noodzaak van de) te nemen maatregelen in het kader van herstructurering taxistandplaatsen
Deze aantallen zijn vastgesteld op basis van een enquête onder alle Nederlandse gemeenten. Hierop heeft 90% gereageerd, vandaar de toevoeging van de prognose (tot 100%) - taxi dorenbos. Het onderzoek beschrijft een aantal alternatieve inrichtingen en werkt enkele hiervan voor de steden Deventer en Amsterdam uit in een casus. Op basis van deze uitwerking is inzicht verkregen in de kosten van herinrichting
Voor de grote standplaatsen (meer dan acht plaatsen) is het niet mogelijk gebleken op deze wijze een benadering te geven van de herinrichtingskosten. eindhoven taxi service. De boordcomputer wordt verplicht gesteld. Hoewel deze computer in één keer van de winst af mag worden geschreven, lijkt het rechtvaardiger dat deze geheel wordt vergoed, zo stellen de leden van de fracties van SGP, RPF en GPV
Daarnaast vragen zij of ook andere instituten dan het Nederlands Meetkundig Instituut mogen ijken en keuren. taxi vught. Over de stelling dat volledige vergoeding van de boordcomputer rechtvaardiger zou zijn dan in één keer van de winst aftrekken, wil ik het volgende opmerken. De laatstgenoemde mogelijkheid is onderdeel van het pakket fiscale tegemoetkomingen, en dus van geheel andere aard dan volledige vergoeding van de boordcomputer door de overheid
Er bestaan de volgende drie type keuringen voor de taxameter: • typekeuring: per apparaat wordt eenmalig op aanvraag van de fabrikant deze keuring verricht. Na goedkeuring wordt het betreffende apparaat gecertificeerd. taxi broos. Hiertoe is, ingevolge de IJkwet waarover mijn collega op Economische Zaken gaat, het NMI de enige aangewezen instantie. • eerstelijnskeuring: dat is een keuring na inbouw van type-goedgekeurde taxameter in een voertuig
Ook ik wil niet dat het NMI als enige de periodieke keuring mag doen (taxi schiermonnikoog). Diverse leveranciers hebben aangegeven hiervoor interesse te hebben. Echter, ook hier geldt dat de nodige kennis en apparatuur vereist is, waarmee de nodige investering is gemoeid. Ik ben gaarne bereid de Kamer te zijner tijd van de resultaten van deze verkenningen op de hoogte te stellen
Latest Posts
Taxi Maas En Waal
Luchthavenvervoer Genk Charleroi
Luchthavenvervoer Antwerpen Bus